Digitális nyomda webshop – Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
1. Bevezetés, a szolgáltató adatai
A cég neve, székhelye: Digitalpress Digitális Nyomda Kft. Adószám, cégjegyzékszám 13258423-2-42 Kapcsolattartási információk: e-mail: nyomda@digitalpress.hu, telefon: 225-3005, +36 30 379-8361
Tárhelyszolgáltató adatai: Melkweg Digital Kft. 2083 Solymár, Kökörcsin utca 4. adószám: 25278992-2-13 cégjegyzékszám: 13 09 221219 képviselő: Beke Zoltán telefonszám: +36/30 617-2995 email: helpdesk@melkweg.hu
ÁSZF hatálya és elérhetősége: 2025. 08. 01.-től folyamatosan elérhető
2. Fogalmak
A jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában:
2.1. Megrendelő:
Az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely a Szolgáltató által üzemeltetett webshopon keresztül terméket rendel, regisztrált vagy regisztráció nélkül vásárol, vagy korábban már vásárlást kezdeményezett. A Megrendelő lehet fogyasztónak minősülő személy vagy nem fogyasztó (pl. cég, egyéni vállalkozó) is.
2.2. Szolgáltató:
A jelen ÁSZF szerinti szolgáltatásokat nyújtó gazdasági társaság: Digitalpress Kft, A Szolgáltató digitális nyomdai szolgáltatásokat nyújt, elsősorban nyomtatott termékek – például névjegykártyák, meghívók, plakátok, könyvek – előállításával, az Ügyfél által beküldött vagy elfogadott grafikai állományok alapján.
2.3. Webáruház / Webshop:
A Szolgáltató által üzemeltetett online felület, amely a www.digitalpress.hu domain alatt érhető el, és amely lehetővé teszi a Megrendelő számára, hogy az elérhető nyomdai termékek paramétereit (méret, papírtípus, példányszám, stb.) online beállítsa és megrendelje.
2.4. Egyedi termék:
Olyan nyomdai termék, amely a Megrendelő igényei szerint, egyedi paraméterezéssel és/vagy saját grafikai anyag feltöltésével készül, ezért más megrendelők számára nem értékesíthető. Az egyedi termékekre a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján nem vonatkozik az elállási jog.
2.5. Szerződés:
A Szolgáltató és a Megrendelő között a megrendelés véglegesítésével létrejött – jelen ÁSZF alapján szabályozott – adásvételi és/vagy szolgáltatási szerződés, amelynek tartalmát a megrendelés részletei és jelen ÁSZF képezik.
3. A szerződés létrejötte
3.1. Megrendelési folyamat
A Megrendelő a webshop felületén kiválasztja a kívánt nyomdai terméket, majd a rendelkezésre álló alapanyagok, paraméterek (pl. papírtípus, méret, színezés, példányszám) és technológiák alapján összeállítja az egyedi igényeinek megfelelő terméket. A rendszer ezen beállítások alapján automatikusan kalkulál egy aktuális árat. A paraméterek módosítása esetén az ár ennek megfelelően újraszámolódik. Amennyiben a Megrendelő elfogadja az árat és a beállításokat, a terméket a kosárba helyezheti, majd továbbléphet más termékek paraméterezésére vagy a megrendelés véglegesítésére. Ha a megrendeléshez fájl feltöltése is tartozik, akkor a Megrendelő köteles a nyomdai gyártáshoz szükséges grafikai fájlokat a megrendelés véglegesítésekor feltölteni. A gyártás kizárólag a megfelelő minőségű fájlok kézhezvételét követően indul el.
A megrendelés leadása regisztrációhoz kötött, és a fizetés elindításával a Megrendelő nyilatkozik arról, hogy elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket.
3.2. A szerződés nyelve és iktatása
A létrejött szerződés nyelve magyar. A szerződés elektronikus úton jön létre, nem kerül külön iktatásra, kizárólag a Szolgáltató informatikai rendszerében kerül rögzítésre, és utólag nem hozzáférhető. A megrendelés részleteit azonban a Megrendelő a visszaigazoló e-mailben megkapja.
3.3. Automatikus visszaigazolás
A rendelés véglegesítését követően a rendszer automatikus visszaigazoló e-mailt küld a Megrendelő által megadott e-mail címre. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt termék(ek) minden paraméterét, az alkalmazott árat, a fizetési módot, valamint a Megrendelő által megadott adatokat.
3.4. A szerződés létrejötte
A szerződés akkor tekintendő létrejöttnek, amikor a Megrendelő részére megérkezik a visszaigazoló e-mail, amely tartalmazza a rendelés részleteit és a Szolgáltató részéről a rendelés elfogadását. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy technikai vagy egyéb indokolt okok miatt a megrendelést elutasítsa, ebben az esetben a Megrendelőt külön értesíti.
4. Termékek és szolgáltatások jellemzői
A Szolgáltató különféle nyomdai termékek (pl. névjegykártya, plakát, meghívó, könyv, szórólap, matrica, jegyzetfüzet stb.) egyedi gyártását vállalja, amelyeket a Megrendelő a webshop felületén elérhető paraméterezési lehetőségek alapján testre szabhat.
A termékek egyedi jellemzői – például:
- papírminőség,
- méret,
- nyomtatási mód,
- felületkezelés (pl. fóliázás, UV-lakkozás),
- nyomtatási eljárás,
- kötészet (pl. spirálozás, ragasztott kötés).
Az adott termékoldalon kerülnek feltüntetésre, és az ezek alapján véglegesített rendelés minden esetben egyedi terméknek minősül. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató kizárólag az általa jóváhagyott paraméterek és/vagy feltöltött fájlok alapján gyárt, a termékek tehát személyre szabottak és más megrendelő számára nem értékesíthetők.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a kínált termékek és azok jellemzői időről időre változzanak.
5. Árak és fizetési feltételek
5.1 Az árak és adótartalom érvényessége
A webshopban feltüntetett árak és adótartalmak mindig az adott termék aktuális paraméterei alapján automatikusan kalkulált, aktuális és érvényes értékek. A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak, kedvezmények és áfakulcsok előzetes értesítés nélküli módosítására, azonban a már leadott megrendelések esetén a rendelés időpontjában feltüntetett árak és adatok irányadók.
5.2. Árak, adózás
A Szolgáltató által kínált nyomdai termékekre különböző áfakulcsok vonatkozhatnak a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően. Ennek megfelelően a webshopban feltüntetett árak nettó és bruttó formában is megjelennek, terméktípusonként eltérő adótartalommal.
Például: A könyvek gyártása esetén – amennyiben az megfelel a jogszabályi feltételeknek – 5%-os áfakulcs alkalmazható, amennyiben a kiadvány rendelkezik ISBN számmal. Az ISBN szám beszerzése a Megrendelő feladata, az Országos Széchényi Könyvtártól (OSZK) igényelhető.
5.3. Kötelespéldány szolgáltatása
A 2004. évi CXL. törvény és a kapcsolódó jogszabályok értelmében egyes kiadványok esetében – például könyvek esetén 50 példány feletti megrendelésnél – a Szolgáltatónak kötelespéldányokat kell beszolgáltatnia az OSZK felé. A szükséges példányszám (jelenleg 7 darab) levonásra kerülhet a megrendelt mennyiségből, vagy a Megrendelő döntése alapján plusz példányként készül el, külön díj ellenében. A kötelespéldányokat a Szolgáltató juttatja el az érintett intézményekhez, azok nem képezik a Megrendelő részére átadott mennyiség részét.
Jogi háttér: ÁFA-törvény: 2007. évi CXXVII. törvény Kötelespéldány-szolgáltatás: 60/1998. (III. 27.) Korm. rendelet, 1997. évi CXL. tv. Fogyasztóvédelem és fizetési kötelezettség: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
5.4. Kedvezmények
A Szolgáltató a termékekre automatikusan számított kedvezményeket biztosít, amelyek a megrendelt példányszám függvényében, termékenként eltérő mértékűek lehetnek. A kedvezmények a webshopban leadott megrendelések során, az árkalkulátor alapján azonnal megjelennek.
5.5. Előlegfizetés
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bizonyos – különösen nagy értékű vagy volumenű – megrendelések esetén előleg megfizetését kérje a Megrendelőtől. Az előleg mértéke általában a teljes bruttó vételár 50%-a, de ettől a Szolgáltató indokolt esetben eltérhet.
Az előleg megérkezéséig a gyártási folyamat nem kezdődik el. Amennyiben az előleg nem kerül kiegyenlítésre a meghatározott határidőn belül, a Szolgáltató jogosult a megrendelést törölni.
5.6. Fizetési módok
A Megrendelő a következő fizetési módok közül választhat:
- előre utalás: a díjbekérő alapján történik; az összeg beérkezése után kezdődik meg a gyártás,
- bankkártyás fizetés: online fizetési felületen keresztül,
- készpénzes vagy bankkártyás fizetés személyes átvétel esetén.
5.7. Adatkezelés SimplePay fizetés esetén
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató, mint adatkezelő által a www.digitalpress.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek a SimplePay Zrt., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Megrendelő neve, e-mail címe, számlázási címe, szállítási címe, telefonszáma. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/
6. Teljesítés és gyártási határidők
6.1. A gyártás kezdete
A weboldalon feltüntetett gyártási határidők átlagos példányszámú, szabványos paraméterekkel rendelkező termékekre vonatkoznak, feltételezve, hogy a Megrendelő által kiválasztott alapanyag a szükséges mennyiségben és minőségben a Szolgáltató rendelkezésére áll.
A gyártás alapvetően határidős megrendelések, illetve érkezési sorrend alapján történik. A vállalt határidők teljesítését műszaki vagy technikai okok késleltethetik. A Szolgáltató ilyen esetben tájékoztatni köteles a Megrendelőt, ugyanakkor az ebből eredő késedelemért, elmaradt haszonért, vagy más jellegű kárért kártérítési felelősséget nem vállal.
A gyártás megkezdésének feltételei az alábbiak lehetnek:
- a Megrendelő által biztosított grafikai fájl(ok) megfelelő formátumban és technikai minőségben történő leadása,
- esetleges előlegfizetés teljesítése (amennyiben az adott megrendelés esetén ez előírt),
- a látványterv Megrendelő általi jóváhagyása (ha az adott termék esetében ez szükséges).
Amennyiben a gyártás elindítása alapanyag-hiány, kapacitáskorlát vagy egyéb elháríthatatlan akadály miatt nem lehetséges, a Szolgáltató köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a Megrendelőt, és új teljesítési határidőt egyeztetni.
6.2. Határidő egyedi termékek esetén
Azon egyedi termékek esetében, amelyeknél a Megrendelő részt vesz az előkészítési folyamatban (például személyre szabás, változtatási kérések, minta egyeztetése), a gyártási határidő nem a megrendelés leadásától, hanem a véglegesített látványterv Megrendelő általi jóváhagyásának időpontjától számítódik. A látványterv elfogadásának időpontját minden esetben írásban (pl. e-mail útján) kell visszaigazolni.
7. Szállítási módok és feltételek
7.1. Átvételi lehetőségek
Az elkészült termékek átvételére az alábbi módokon van lehetőség:
- személyes átvétel: előzetes értesítést követően, a Szolgáltató telephelyén és nyitvatartási idejében (1066 Budapest, Jókai utca 34.),
- csomagküldő szolgáltatás: a rendelés súlya és mérete alapján, futárszolgálattal történő kiszállítással,
- saját gépjárműves kiszállítás: egyedi egyeztetés alapján, megadott címre.
Figyelem: Egyes termékek (pl. kasírozott vagy vakrámázott nyomatok) nagy méretük miatt nem minden járműbe férnek be. A Megrendelő kötelessége előzetesen meggyőződni arról, hogy az átvételhez megfelelő jármű rendelkezésre áll. A saját kiszállítás kizárólag előre egyeztetett időpontban és címen történik. A Megrendelő köteles olyan telefonszámot megadni, amelyen a kiszállítás idején elérhető személy fogadni tudja a csomagot, illetve szükség esetén útbaigazítást tud adni.
7.2. Szállítási díjak és határidők
Amennyiben csomagküldést választ a Megrendelő, a szállítás díja a csomag mérete, súlya és a célcím távolsága alapján kerül meghatározásra. A pontos költség külön díjbekérő vagy számla formájában kerül megküldésre a Megrendelő részére.
A szállítás várható időtartama a termék elkészülését követően általában 1–3 munkanap belföldön, de ez a választott szállítási módtól és partner szolgáltatóktól is függ.
7.3. Kiszállítás határideje egyedi termékek esetén
Egyedi termékek esetén a szállítás határideje a gyártás befejezését követően általában 2 munkanap. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan késedelemért, amely:
- a Megrendelő által pontatlanul megadott szállítási cím,
- a Megrendelő vagy a csomag átvevőjének elérhetetlensége,
- a szállító partner (pl. futárszolgálat) működéséből eredő késedelem
esetén következik be.
7.4. Vis maior, szállítási késedelem
A Szolgáltató nem felel a szállítás teljesítésének elmaradásáért vagy késedelméért olyan esetekben, amikor az elháríthatatlan külső okból (vis maior) következik be. Vis maiornak minősülnek különösen, de nem kizárólagosan:
- természeti katasztrófák,
- háborús események, sztrájkok,
- közlekedési vagy infrastrukturális fennakadások,
- hivatalos hatósági korlátozások,
- vagy egyéb, a Szolgáltató érdekkörén kívül eső elháríthatatlan események esetén.
Amennyiben ilyen körülmény áll fenn, a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Megrendelőt, és törekszik arra, hogy a teljesítés a lehető leghamarabb megtörténjen.
8. Elállási jog és annak kizárása
8.1 Elállási jog általános szabálya
A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján a fogyasztónak minősülő vásárló (azaz természetes személy, aki nem a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el) jogosult a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
8.2 Elállási jog kizárása egyedi termékek esetén
A fenti általános szabály nem alkalmazható azon termékek esetében, amelyek nem előre gyártottak, hanem a vásárló egyedi kérésére, utasításai alapján kerültek előállításra, és amelyek egyértelműen a vásárló személyére szabottak. Társaságunk termékei – például egyedi fotóalbumok, könyvek, nyomtatott kiadványok, névre szóló, vagy vásárló által megadott tartalommal és paraméterekkel ellátott nyomdai anyagok – egyedileg gyártott, személyre szabott termékeknek minősülnek, ezért az ezekre vonatkozó megrendelések esetében a vásárlót nem illeti meg az elállás joga.
Ez a szabály az alábbi jogszabályon alapul: 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) c): „A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.”
8.3 Megrendelés visszaigazolása, gyártás megkezdése
A megrendelés elektronikus úton történő leadásával a vásárló tudomásul veszi, hogy az általa megadott adatok (pl. szöveg, képek, méret, forma, kivitelezés) alapján a termék gyártása azonnal megkezdődik, ezért annak módosítására vagy törlésére a leadást követően már nincs lehetőség.
9. Reklamáció, hibás teljesítés, jótállás
Szolgáltatóként törekszünk minden megrendelést a lehető legmagasabb minőségben teljesíteni. Ennek ellenére előfordulhat, hogy a Megrendelő hibás vagy nem a rendelésnek megfelelő terméket kap. Az alábbiakban részletesen ismertetjük, milyen esetekben van lehetőség reklamáció benyújtására, milyen formában történik a panasz kivizsgálása, és milyen jóvátételi lehetőségek (javítás, újragyártás, árengedmény, visszatérítés) állnak rendelkezésre. Fontos, hogy kizárólag a megfelelő minőségben és határidőre leadott megrendelések esetén érvényesíthetők ezek a jogosultságok, és a hibát minden esetben dokumentálni szükséges.
9.1. Reklamáció lehetőségei
A Megrendelő jogosult reklamációt benyújtani a megrendelt termékekkel kapcsolatban, amennyiben az elkészült termék:
- nyomdahibás,
- nem a megrendelt paramétereknek megfelelő, vagy
- az elvárt technológiai minőségtől jelentősen eltér.
A Szolgáltató weboldalán minden termékhez részletes technikai ismertető található az alkalmazott alapanyagokról, nyomtatási eljárásokról, és azok jellemzőiről. A Megrendelő a rendelés leadása előtt ezeket az információkat köteles áttanulmányozni. Emellett a Szolgáltató a termékoldalakon is szakmai tanácsokat nyújt a kívánt nyomtatási eredmény elérése érdekében.
9.2. Javítás, újragyártás, árengedmény vagy visszatérítés
Amennyiben a Megrendelő a nyomtatási anyagot technikailag hibátlanul, a megadott specifikációk szerint adta le, és a termék hibásan készült el, a Szolgáltató az alábbi lehetőségeket biztosítja:
- javítás: ha a termék javítható, a Szolgáltató jogosult a hibás terméket visszakérni és a hibát kijavítani
- újragyártás: amennyiben a javítás nem lehetséges, a Megrendelő kérheti a termék újragyártását,
- árengedmény vagy ár-visszatérítés: ha a termék javítása vagy újragyártása nem lehetséges (pl. határidő miatt), a Megrendelő kérheti a termék vételárának részleges vagy teljes visszatérítését, vagy árengedményt a számla módosításával.
Ár-visszatérítés kizárólag a hibás termék visszajuttatásával vagy dokumentált megsemmisítésével érvényesíthető.
9.3. Fotódokumentáció kötelezettsége
Amennyiben a hibás termék fizikailag nem visszaszállítható, a Megrendelő köteles a hibát fotódokumentációval igazolni (legalább 2-3 jó minőségű, részletgazdag fénykép csatolásával). Ennek hiányában a reklamáció nem fogadható el.
9.4. Nem minősül hibás teljesítésnek
A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan minőségi eltérésekért, amelyek az alábbi okokra vezethetők vissza:
- a Megrendelő által hibásan vagy hiányosan leadott nyomdai fájl (pl. helyesírási hiba, elcsúszott elemek),
- a Megrendelő által választott nem megfelelő beállítások vagy paraméterek,
- a Megrendelő által tervezett grafika technológiai korlátokba ütközik (pl. neon színek digitális nyomtatásban nem kivitelezhetők),
- a Megrendelő monitorján látott színek és a nyomtatott anyag között tapasztalt eltérés miatt, ha annak oka a pl. színkalibráció hiánya vagy színprofil hibák a Megrendelő oldalán,
- a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő probléma.
10. Felelősség korlátozása
10.1 A Megrendelő által biztosított tartalmakért való felelősség kizárása
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által biztosított fájlokban, grafikai anyagokban, szövegekben vagy képekben előforduló tartalmi, jogi vagy formai hibákért. Ideértve, de nem kizárólagosan:
- helyesírási, stilisztikai vagy tördelési hibák,
- szerzői jogokat vagy más harmadik fél jogait sértő tartalom,
- erkölcstelen, közízlést sértő, vagy jogszabályba ütköző elemek.
A Szolgáltató jogosult a gyártási folyamatot felfüggeszteni, ha a tartalom egyértelműen jogsértő vagy nyomdai kivitelezésre alkalmatlan, és erről köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Ilyen esetben a teljesítési határidő módosulhat.
10.2 Elmaradt haszon és közvetett károk kizárása
A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen közvetett vagy következményi kárért, beleértve az elmaradt hasznot, a Megrendelő üzleti vagy személyes veszteségeit, amelyek akár a teljesítés késedelméből vagy elmaradásából erednek. A Szolgáltató nem köteles olyan megrendelést teljesíteni, amelynek sokszorosítása jogszabályba ütközik, és az ilyen megrendelések elutasítása nem minősül szerződésszegésnek.
11. Szerzői jogok, felhasználás
11.1 Kész termékek marketingcélú felhasználása (referenciák)
A Szolgáltató jogosult az általa elkészített, személyes adatot nem tartalmazó termékekről referenciaképeket készíteni, és azokat marketingcélokra – különösen weboldalán, közösségi médiában vagy termékismertetőkben – felhasználni, amennyiben a Megrendelő ezt kifejezetten nem tiltja meg írásban a megrendelés leadásakor. A Megrendelő a megrendeléssel hallgatólagosan hozzájárul a referenciaként való felhasználáshoz. A Megrendelő kérésére természetesen a Szolgáltató vállalja a termék anonimizálását vagy a megjelenés mellőzését.
11.2 El nem vitt munkák kezelése
A Megrendelőt e-mailben értesítjük az elkészült termék(ek) átvételéről. Az elkészült munkákat legfeljebb 90 napig (azaz 3 hónapig) őrizzük meg. Amennyiben ez idő alatt a Megrendelő nem veszi át a terméket és nem kezdeményez új szállítási vagy átvételi időpontot, a Szolgáltató jogosult a terméket megsemmisíteni vagy anyagáron értékesíteni – a gyártás ellenértéke azonban továbbra is követelhető. A meg nem fizetett, át nem vett termékek kintlévőségként könyvelhetők és jogi úton is érvényesíthetők.
Megjegyzés: A személyes adatokat tartalmazó termékek megsemmisítését adatvédelmi szempontból a hatályos GDPR előírások szerint végezzük.
11.3 Grafikai tervek, kreatív munka jogállása
Amennyiben a Megrendelő kérésére a Szolgáltató közreműködik a grafikai tervezésben, a létrejött alkotások szerzői joga – a jogszabályban foglalt kivételektől eltekintve – a Szolgáltatót illeti meg. A Megrendelő a grafikai terv véglegesítésével nem szerez kizárólagos felhasználási jogot, de a termék legyártásához és egyszeri felhasználásához automatikusan hozzájárulást kap.
A felhasznált képi, grafikai vagy illusztratív elemek minden esetben:
- vagy szabadon felhasználható (royalty free) forrásból származnak,
- vagy a Szolgáltató jogszerűen megvásárolta azok licencét.
További felhasználásra (pl. más kiadványban, más platformon, újranyomtatás céljából történő módosítás) külön felhasználási szerződés megkötése szükséges lehet.
11.4 Fájlok és megrendelési adatok megőrzése
A Szolgáltató a Megrendelő által leadott fájlokat, valamint a megrendeléshez kapcsolódó adatokat – ideértve a teljesítés dokumentumait és számlázási információkat – a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően legalább 8 évig megőrzi az adózás rendjéről szóló törvény (Art.) és a számviteli törvény előírásai szerint.
A nyomdai fájlokat (pl. PDF, TIFF, nyers grafikai állományok) is törekszünk biztonságosan tárolni és akár 8 évig megőrizni, azonban technikai okok (pl. tárhelyhiba, szoftverfrissítés, adatátviteli probléma) miatt adatvesztés nem zárható ki teljes mértékben. Ezért javasoljuk, hogy a Megrendelő saját biztonsági másolatot is őrizzen meg a beküldött állományokról.
A Megrendelő kérésére a fájlok korábbi törlése is kezdeményezhető, kivéve, ha azok megőrzését jogszabály írja elő.
12. Adatvédelem, adatkezelés
A Szolgáltató – a Digitalpress Kft. – elkötelezett a személyes adatok védelme iránt, és az adatkezelést a hatályos jogszabályok, különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), valamint a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) előírásainak megfelelően végzi.
A részletes adatkezelési tájékoztatónk a webshop felületén folyamatosan elérhető az alábbi linken: https://digitalpress-prod.melkweg.hu/page/privacy-policy
Ebben részletesen ismertetjük:
- hogy milyen adatokat gyűjtünk és kezelünk (pl. név, e-mail, szállítási adatok, számlázási információk),
- milyen célból történik az adatkezelés (pl. megrendelés teljesítése, számlázás, jogi kötelezettségek teljesítése),
- milyen jogalapon történik az adatkezelés (szerződés teljesítése, jogi kötelezettség, jogos érdek, hozzájárulás),
- és hogy az Érintetteknek milyen jogaik vannak (pl. hozzáférés, helyesbítés, törlés, tiltakozás, panasztétel joga).
A személyes adatokat a Szolgáltató kizárólag a szolgáltatás nyújtásához szükséges mértékben, az adatminimalizálás elvének betartásával kezeli, és nem adja tovább harmadik félnek marketingcélból, kivéve, ha ehhez az Érintett kifejezett hozzájárulását adta.
13. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
13.1 Panaszkezelés, kapcsolattartás
Amennyiben Megrendelőnk a teljesítéssel, szolgáltatás minőségével vagy bármely más körülménnyel kapcsolatban panasszal kíván élni, azt írásban a következő e-mail-címre küldheti meg: nyomda@digitalpress.hu
Kérjük, a panaszban tüntesse fel:
- a megrendelés azonosítóját,
- a panasz tárgyát és részletes leírását,
- valamint az esetleges fotódokumentációt, ha a reklamáció azt indokolja.
A Szolgáltató minden beérkezett panaszt kivizsgál, és lehetőleg azonnal, de legkésőbb 2 napon belül írásban válaszol. Amennyiben a válasz nem kielégítő, Megrendelő közvetlenül is fordulhat cégvezetőnkhöz: Veres István – vin@digitalpress.hu
13.2 Jogérvényesítési lehetőségek
A Szolgáltató a panaszokat elsődlegesen békés úton kívánja rendezni, de amennyiben a fogyasztó panaszát elutasítja, vagy a panasz kivizsgálásának határideje eredménytelenül telik el, a Megrendelő az alábbi hatóságokhoz és szervekhez fordulhat:
- Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi osztálya, melyek elérhetősége a következő oldalon található: https://www.kormanyhivatal.hu
- Békéltető testület
Amennyiben a fogyasztó és a vállalkozás között fennálló jogvita nem rendezhető közvetlenül, a Megrendelő békéltető testületi eljárást kezdeményezhet. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes: Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefon: +36 1 488 2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Weboldal: https://bekeltet.bkik.hu
- Bírósági eljárás
A Megrendelő jogosult bírósági úton érvényesíteni igényét a Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó jogszabályok alapján.
14. Egyéb rendelkezések
14.1 Irányadó jog
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog szabályai, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint az egyéb vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók.
14.2 Az ÁSZF módosításának lehetősége
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen Általános Szerződési Feltételeit bármikor egyoldalúan módosítsa, különösen a szolgáltatási kör, a technológiai háttér vagy a jogszabályi környezet változása esetén. A módosított ÁSZF az oldal alján feltüntetett hatálybalépés napjától érvényes. A módosításokról a Szolgáltató külön értesítést nem küld; a Megrendelő felelőssége, hogy az aktuálisan érvényes ÁSZF tartalmáról a megrendelés előtt tájékozódjon. A webshopban rögzített rendelés minden esetben a megrendelés napján hatályos ÁSZF elfogadását jelenti.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. augusztus 2. napjától hatályosak, és a Szolgáltató webshopján keresztül történő megrendelés leadásával a Megrendelő az abban foglaltakat magára nézve kötelező érvényűnek fogadja el.
|
|