Általában elmondható, hogy minél minőségibb, különlegesebb a felhasznált papír, annál inkább felhívja magára a figyelmet, a rajta lévő információnak nagyobb értéket, a cégnek minőségi mentalitást sugall. Ez természetesen igaz a tipográfiára is - ami szép, azon jobban megakad a szemünk.
Alapvetően az alábbi szempontok szerint érdemes keresni:
- a felhasználás célja
- brandhez illeszkedés, üzenet
- ár
A felhasználás célja
- vékonyabb-vastagabb papír (1-2 oldalas nyomatokhoz vastagabb,
- színes papír
- egyedi megjelenésű kreatív papír
- színes magazin belíve
- könyv belíve (ne válasszunk vakítóan fehér papírt, mert elfárad az olvasó szeme)
- tartósság (pl. műanyag alapanyagok)
Brandhez illeszkedés
Mindenki kapásból tudná sorolni azokat a színeket és arculati elemeket, amelyek egybeforrtak cégekkel vagy eseményekkel. Nem elhanyagolható ennek a jelentősége, ugyanakkor érdemes olykor a meglepetés, mi több, meghökkentés eszközével élni - például egy esküvői fotóalbumban váratlanul felbukkanó árnyalatgazdag fekete-fehér képek emlékezetesebbek lehenek.
Komoly figyelmet fordítottunk arra, hogy a bennünket körülvevő természet is megjelenjen papírjaink között (Amerikából és Japánból hozattuk) ezzel segítve a környezettudatos üzenetek átadásának lehetőségét.
FSC
Végül a papírokról, általában: