Miután mára már lassan minden eddigi klasszikus tipográfiai szabály elavul (pontosabban más szabályok szerint, új formákat alkotva történik a tervezés), így nem is a lipcsei soresés, a betűkeverés vagy az aranymetszet elvét tartom fontosnak betartani. Nyomdai kivitelezőként a műszaki paramétereknek kell fontosabb jelentőséget tulajdonítanom. A számítógépek és a programok immár mindenki rendelkezésére állnak, a kiadványok jelentős része nem tipográfiai tervezéssel készül, hanem kiadványszerkesztők által. Vannak ugyan jó érzékű, igényesen és szépen dolgozó kollegák, de az egér nem bünteti meg hozzá nem értő használóját, mint a láncfűrész vagy a rotációs kapa... Ne feledjük, a tipográfia, a kiadványszerkesztés nem önmagáért való: a nyomdatermék funkcióját kell, hogy segítse. Így aztán a CorelDraw!-ban összetákolt, virágos rétre szivárványos betűvel nyomott névjegy éppoly hulladék, mint az apró rovatai miatt kitölthetetlen táblázat, az 5 pontos, vékony és keskenyített betűvel gyufásdoboznyi méretre kényszerített hirdetés vagy a spirálkötéshez szükséges lyukakat figyelmen kívül hagyó és ezért betűhíjas prospektus.